יום שבת, 6 בנובמבר 2010

מסעם של הצליינים והחג בארץ הקודש

פורסם בג'ואיש ישראל ב3 באוקטובר 2010 ב 4:00 אחה"צ













כאשר חגגנו אנו היהודים בסוכות שלנו, ריחפו אוירה ופולחן אחרים לגמרי על מרכז הקונגרסים של ירושלים (בנייני האומה)- באדיבות השגרירות הנוצרית העולמית בירושלים (ICEJ) וחג הסוכות (Feast of the Tabernacles) השנתי שלהם.

השנה היה הדובר המרכזי ואורח הכבוד ריינהרד בונקה, מייסד "הנוצרי למען כל האומות" ולכאורה מלך האבנגליזם באפריקה.

בונקה ועמיתו המיסיונר דניאל קולנדה עוסקים בהטפה רבת עוצמה, ויש להם מוניטין של מרפאים מופלאים – עד כדי החייאת מתים.

לגבי מרפא, יש לבונקה כמה חזיונות כפירה מטרידים:
"אפריקה שטופת דם – אפריקה מבוססת בדמו של ישו הנוצרי – זה היה החיזיון שהעניק אלוהים לאבנגליסט (מטיף) ריינהרד  בוטנקה לפני למעלה משלושים שנים. מאז אותו היום הוא חדור מחויבות בוערת למשוך את אפריקה אל ישו הנוצרי."
"בין אם אני אוכל או שותה, ער או ישן, החיזיון נוכח תמיד. הוא אינו עוזב אותי", הוא מודה בגלוי.

כשניגריה עומדת על סף חלוקה וסובלת מעלייה באלימות הבין-עדתית, הבה נקווה שחזיונותיו שטופי הדם של בונקה אינם נבואיים יתר על המידה.

יציאה מאפריקה
נראה שאבנגליסטים כמו בונקה הצליחו להחדיר מידה רבה של אהבת ישראל בקרב המוני הניגרים. ערוץ 7 דיווח לאחרונה שכמה צליינים ניגרים נוצרים פשוט לא רצו לחזור לביתם לאחר סיור בארץ הקדושה באתרים נוצריים ביהודה ושומרון (אולי משום שארצם שלהם שקועה בכל אותו הדם). למורת רוחו של משרד הפנים הישראלי, נעלמו האזרחים הניגריים האלה, ככל הנראה בשדות המרעה הירוקים יותר שבנגב.

ממשלת ניגריה וגם המנהיגים הנוצריים מודעים לבעיה וקראו חזור וקרוא לצליינים הניגרים לגלות נאמנות ולחזור לבתיהם.
"כאשר אתה עוזב אדמה זו, היה סמוך ובטוח שתחזור... רבים כל כך מאיתנו חשים מבוכה כאשר אנו שומעים ש 50% מן הצליינים נעלמו בחשאי בדרך, או שהגיעו לישראל, אבל כאשר הם צריכים לחזור אי אפשר למצוא אותם."הערות של נשיא הסנאט של ניגריה, דייויד מארק
למרות הבעיה, העיתון הניגרי אובזרוור דווח ש 28,000 ניגרים צפויים להשתתף ב 2010 במסע צליינות לרומא ולישראל.

זהו עולם קטן

בעוד שאנשים רבים נאבקים לצאת מאפריקה הרי צעירים ישראלים המאמינים בישו עושים ככל יכולתם לגייס כספים לצאת לניגריה, כחלק מתוכנית הכשרה מיסיונרית הנקראת יזמת ישעיהו 2. יזמת ישעיהו 2 היא פרי מוחו של המיסיונר רון קנטור, כומר-שותף  של קהילת מלך המלכים "King of Kings Community"  המשיחית, אשר משרדיה ומתקניה תופסים כמה קומות בבניין כלל בירושלים. כן, כן, מרכז כלל בלב ירושלים. 

"הישראלים למען ישו" הלהוטים האלה לומדים ומתאמנים בטכניקות של המיסיון בעולם, כך שיוכלו לחזור לישראל מלאי להט להפיץ את הבשורה ולגאול את היהודים. היהודים באוקראינה מהווים אף הם מטרה ליהודים "המשיחיים" האלה. המיסיונרים הצעירים והשאפתנים האלה הודרכו בעת האחרונה בקייב על ידי דניאל קולנדה ושותפו כמרצה העיקרי בחג של ICEJ, ריינהרד  בונקה. דניאל קולנדה תומך בלהט בהתמקדות ביהודים כיעד להמרת דת, כפי שאפשר להיווכח מסרטון יזמת ישעיהו 2, אשר פורסמה לאחרונה בג'ואיש ישראל.

יזמת ישעיהו 2 היא פרוייקט של ארגון  "שליחותו של המשיח" הבי"ל, המהווה חלק מן המיסיון המשיחי הגלוי של הארגון העולמי "Tikkun Ministries". למיסיונרים רוברט סטרנס, ג'אק הייפורד, איתן שישקוף ורון קאנטור קשרים הדוקים עם דניאל ג'אסטר, המייסד והמנהל של Tikkun Ministries.  רוברט סטרנס, הידוע מ"על כנפי נשרים" ו"ימי תפילה", כיכב בחודש מאי לצד ג'אסטר ושישקוף בכינוס " the Israel Mandate 2010 IHOP " ("השליחות לישראל של (ארגון) בתי התפילה הבי"ל) /IHOP קדימון הוידיאו לאירוע גרם לזעזוע משום שכיוון ללא בושה אל היהודים כיעד להמרת דת.

את מייקל אוניפר, המשרת תחת סטרנס כמנהל "חווית על כנפי נשרים, ישראל"  (הידועה גם כ  "Christian Birthright"– בחסות אגודת הידידים הנוצרים של הכנסת – אפשר לראות ב"יוטיוב" כשהוא מראיין את רון קאנטור על עלילותיו בניגריה עם בונקה וקולנדה. אוניפר וקאנטור גם נראים בוידיאו כשהם מכריזים על שותפות בין "על כנפי נשרים" לבין "King of Kings Ministries בירושלים", המשיחי והמיסיונרי מאד.

בנקודה זו ראוי לציין שלפני שעמד בראש השגרירות הנוצרית בירושלים (ICEJ), נמנה מלקולם הדינג, כמו גם רון קאנטור, על סגל המטיפים של "מלך המלכים" – שבו הוא עדיין משמיע מפעם לפעם דרשות. גם אוניבר הוא מטיף מזדמן ב"מלך המלכים", והצטיין בסילוף התורה בעניין פורים.

כאשר מנהיגים ישראליים מסוימים מתכחשים לרישות המיסיונרי הנרחב ולבעייתיות במדינה היהודית, אין זה סתם מקרה שכתב העת "כאריזמה", המוצא לאור על ידי סטיבן סטראנג, המנהל האזורי של CUFI (נוצרים מאוחדים למען ישראל) הזכיר את הרב ריסקין ואת בני בגין לצד הפצת הבשורה על ידי רינהרד בונקה, באותה פיסקה בכתבה על החג:
"הרב האורתודוקסי שלמה ריפקין (כך במקור) ובני בגין, חבר הכנסת ובנו של ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין , צפויים להשתתף בכינוס יום השנה של ICEJ ביום ששי. המטיף (אבנגליסט) רינהרד בונקה יחתום את חג הסוכות ביום רביעי בתפילה המטילה על הנוצרים להביא את הבשורה לאומות העולם." 
על פי כתב העת כאריזמה ורשת השידור הנוצרי CBN, הרב ריסקין ישתתף שוב ביום התפילה הנוצרי השנתי למען שלום ירושלים.

כמו בעבר, האירוע ישודר בטלוויזיה על ידי הערוץ המיסיונרי GOD TV המשדר את הבשורה מירושלים. המנהיגה האבנגליסטית ג'יין האנסן הויט אומרת:

""The biblical mandate השליחות בתנ"ך (כוונתה לברית החדשה) 'התפלל למען שלום ירושלים חייבת לקבל עדיפות גדולה יותר בחיינו, כשאנו רואים כיצד המתקפה מתעצמת בתחומי החומר והנפש נגד מטרותיו של אלוהים לקץ כל הימים למען עמו – ישראל, והמאמינים הנוצריים." 

ג'ויס מאייר אומרת בדף התמיכה ביום התפילה: 

"כנוצרים ומאמינים בדברו של האלוהים, מוטלת עלינו האחריות להתפלל למען שלום ירושלים... ככנסייה אנו חייבים לבקש מאלוהים להביא להם לא רק שלום חומרי, אלא גם שלום רוחני, באמצעות הקשר לישו הנוצרי."
ושמא יחשוב מישהו שהרב ריסקין אכן יעמוד, פשוטו כמשמעו, עם "גופו של ישו" כך באירוע הזה, ארגון ג'ואיש ישראל מבקש להבטיח לקוראינו כי ישו נשאר טמון ד' אמות עמוק באדמה. עם זאת, המונח "גופו של ישו" מתייחס לכנסייה, המורכבת מכל אלה אשר קבלו עליהם את ישו הנוצרי כמושיעם האישי. ג'ואיש ישראל  שואל אם ראוי שמנהיג יהודי כלשהו, ובמיוחד כזה הנושא בתואר רב ראשי, יעמוד לצד הכנסייה ביום התפילה שלהם.

ישו מתארח בחגיגה ברבבה

החגיגה לציון הפסקת הקפאת הבנייה ביש"ע שנערכה ברבבה שבשומרון קבלה אופי בין-דתי כאשר וילם ון דר הובן, מנהל המרכז הנוצרי-ציוני הבינלאומי, (ICZC), הביא עימו לאירוע עדת פנטקוסטים מאמינים ראויה להערכה, תוקעי שופר ומנופפי דגלים.

העיתון סידני מורנינג הראלד מצטט את אחד הנוצרים הציונים לאמור:
"אנו נמצאים כאן משום שרק כאשר יהיו היהודים חופשיים להתיישב על אדמתו של האל, ארץ ישראל, רק אז יירד ישו מן השמיים להושיע את האנושות." הכתבה ממשיכה ומציינת כי "נראה שהאמונה המקבילה של הציונים הנוצרים, שאותם יהודים יהיו חייבים אז להכיר בישו כמשיח או להיות נידונים לגיהינום אינה מטרידה איש."
המשלחת הססגונית של ICZC הניפה את כרזותיה, ידיה ושופרותיה לכבוד ישו בחגיגה לציון סיום הקפאת הבנייה ביו"ש. אפשר שרבים ממשתתפי הארוע ברבבה עיוורים לנקודה הזו בגלל  האופי הנוצץ, אנרגטי ותוסס של הצגת הפולחן ה"כאריזמטית". כך שהגיע הזמן שנוציא את החתול (או אולי במקרה זה את האריה) מן השק...להלן הסבר דברינו:

ל ICZC יש קשר לאריות. על פי ון דר הובן, ורוב התיאולוגים הנוצרים, ישו יצא מן העולם? ככבש והוא חוזר אליו כאריה – גור אריה יהודה.

ון דר הובן משתמש בסמליות של אריה/ישו בכל חומר ההסברה שלו ובכתביו. ICEJ, השגרירות הנוצרית (שהוקמה על ידי ון דר הובן), יספקו לך את אותו סחריר spin)) על סמליות האריה בדיוק כמו אתרים נוצריים רגילים.

מוטיב האריה/ישו, המבוסס על ספר "ההתגלות" (5:5) בברית החדשה, משמש הרבה באומנות נוצרית, לוגו, עיצוב כרזות וסרטוני וידיאו – לעתים קרובות עם כבש או סמלים יהודיים כמו מגן דוד או מנורה. זה היה הנושא של חג הסוכות של ICEJ ו UCZC.

אפשר שגזילת האריה מאתנו על ידי הכנסייה אינה כה מנקרת עיניים ליהודים רבים כמו צלב עץ, אבל הסמליות זהה – ואולי אפילו יותר בעייתית, בשל המבוכה שהיא זורעת.

אין זה מפתיע ש"ביקור הפתע" של ICZC זכה לעידוד ולשבחים מאת חבר הכנסת דני דנון, יושב ראש הליכוד העולמי. דנון ביקש בגלוי מימון ממקורות אבנגליים, ועודד את השפעתם ומעורבותם בליכוד העולמי מאז 2007.

ארגון ג'ואיש ישראל סבור שלפיתה ללא מגבלות וסייגים (מושג הלקוח מעולם האגרוף) אינה יכולה לצפון טובות לבריאותו הרוחנית של מפעל ההתיישבות היהודית, ואנו קוראים לחברי הכנסת, לרבנים ולמנהיגי קהילת יש"ע לקבוע כללים עקרוניים לידידנו הגויים ולאותם יהודים אשר בחרו לחבור אליהם.

צליינות החג נתפסת כהזדמנות להתמקד ביהודים
 "The Israel Outreach and Tour"  ("הסיור וההתקרבות לישראל") המקודמים על ידי David Herzog Ministries מבטיח חגיגות חג סוכות מלהיבות עם רינהארד בונקה, אבל כתוספת, סיורו של הרצוג פורסם גם כהזדמנות ל"האכיל את העניים, לרפא את החולים ולחלוק  את הבשורה" עם בני ישראל.

מה שהוגדר Glory Invasion Tour  (סיור התפשטות התהילה, כשמו של ספר מאת דייויד הרצוג) מלא בהזדמנויות "outreach" (קירוב). מובאה:
"בוא הצטרף אלינו הרואים כיצד אלוהים חודר לישראל באהבה, בכוחו ובתהילתו ככל שאנו מתקרבים ליהודים עולים, פליטים, חיילים והנוער הישראלי ובנוסף מפגשי תהילה/נסים במקומות שונים... העבר את היום בהתקרבות לעניים בישראל. אנו נשרת את העניים בכך שניתן להם אוכל ונחלוק את אהבת המשיח (ישו) עם העם בישראל".

ופרס האיוולת יוענק ל...
היום לפני שנה הענקנו את פרס החג ההיתולי לקהילה היהודית בחברון, וזאת אחרי שהעניקה אזרחות כבוד של העיר חברון ליאן וילם ון דר הובן ואחר כך קבלה באופן חגיגי- ומול המצלמות – מעטפת מזומנים מן האבנגליסטים אשר התלוו אל הכומר המיטיב. נוסף על כך, מנהיגים אלה עודדו את הנוצרים האדוקים לשיר שירי תהילה ותפילה.

השנה אנו מעניקים את הפרס ההיתולי לשגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים, שהעניקה לפאט רוברטסון את פרס נחמיה במהלך החג.

רוברטסון הוא שחשף את אופיה המיסיונרי של ICEJ באירוע של שנת 2004 וגרם מבוכה למארגני החג, לפקידים ישראליים ולאורחים שנכחו. ג'ודי באלינט תיארה היטב את הרגע:
"...הוא הפך את האודיטוריום לכנסייה, כאשר אילץ את הקהל לרדת על ברכיו בתפילה, וקרא להם ל"התפלל לישו לשוב, כדי שיושלט שוב שלטונו של ישו הנוצרי... יהודים צריכים לדרוש הוכחה למשיח שלהם, אמר. פגשתי יהודים נפלאים... כאן בירושלים, וכולם אומרים 'אכן, ישו, אתה הוא המשיח'".

לסיכום
ישנם מיסיונרים פעילים בחגיגת הסוכות של השגרירות הנוצרית ((ICEJ, ויש כאלה הממתינים להשתלב בגלוי בפעילות מיסיונרית המציבה את היהודים כיעד להמרת דת.

השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים היא מוסד מכובד מאד בקרב אותם יהודים אשר או שאינם מודעים, או בחרו להתעלם, מן האופי האבנגליסטי של הארגון. ICEJ נהנה מחסותם של מספר מנהיגים יהודיים ושותפיהם בכמה ארגונים יהודיים, והדבר מעניק אמינות ומעצים את הרשת האבנגליסטית בישראל.

לאבנגליסטים בעלי אג'נדה טעונה-תיאולוגית אכן יש השפעה ניכרת על החברה הישראלית ,הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי, ולכך יש תוצאות הרסניות על היהודים החיים באומה היהודית.


לאור כל העובדות האלה, אשר התבהרו והן נגישות בקלות, על הרבנים, המנהיגים, המחנכים, הנדבנים, היזמים והציבור בכללו לשקול מחדש בדחיפות ולהעריך בצורה אחראית את עמדתם ולגבש מדיניות יעילה לגבי מגעיהם עם ארגונים אבנגליסטים, מנהיגים ופעילים.

"ויקרא ה' אלהים אל האדם ויאמר לו איכה".  (בראשית ג' ט').   ולאן פנינו מועדות?

(הערה: ארגון ג'ואיש ישראל פונה בקריאה פומבית לחברים המודאגים ולכל מי שקורא את מאמרינו לדון במידע שהוצג כאן, או בדיווחים שלנו, בפורומים פרטיים או פומביים. נשמח לפרסם את תגובותיכם בבלוג שלנו)

אין תגובות: