יום חמישי, 13 בינואר 2011

הרב גרוסמן נאבק במיסיונרים הקשורים להכומר ג'ון האגי

פורסם בג'ואיש-ישראל ב 30 בדצמבר 2010

[לפני פרסום הדוח התקשרנו אל קובי אמזלג, דוברו של הרב יצחק דוד גרוסמן, והבהרנו לו את חששותינו כפי שהובאו בדוח שלפניך. ארגון ג'ואיש-ישראל רוחש את מלוא הכבוד לפעילותו יוצאת הדופן של הרב גרוסמן ולמאמציו. אנו מאמינים בכנות שעד שהתקשרנו למשרדי מגדל אור, הרב גרוסמן לא היה מודע לקשריו המיסיונריים של הכומר האגי עם "דייסטאר" ומעוז ישראל.]



הרב יצחק דוד גרוסמן , רבה הראשי של מגדל העמק, המייסד והנשיא של מוסדות מגדל אור, מופיע ברשת התקשורת החרדית "הדברות”, טלביזית הכבלים  התורנית היחידה בארץ ישראל, הפועלת 24 שעות ביממה". “הדברות” מחויבת לפנות לישראלים חילוניים ולקרבם ליהדות. התחנה, הנהנית מתמיכתם של אישים רבניים חשובים בעולם החרדי כמו הרב חיים קנייבסקי, מודאגת במיוחד מתוכניות נוצריות מיסיונריות המוקרנות באופן חוקי ובשפע ברחבי ישראל. להלן ציטוט מתוך הקמפיין של “הדברות”:
"ועכשיו יש מיסיונרים נוצריים עם משאבים בלתי מוגבלים הצדים נשמות יהודים 24 שעות ביממה! הדברות” כבר איננה רק עוד אופציה (אם אמנם הייתה כזו אי פעם...). היא הכרח!"
הרב גרוסמן מרבה להופיע בתוכניות "הדברות". הוא מככב עתה בסרטון תדמית [פרומו] של “הדברות” השופך אור על מסר מדאיג מאת המייסד השותף ונשיא רשת הטלוויזיה הנוצרית "דייסטאר"   מרקוס לאמב  (Marcus Lamb). אפשר לראות את לאמב בסרטון של “הדברות" כשהוא מתרברב על הסכם שעשה עם השלטונות בישראל, המקנה לו את הרשות לשדר "אל תוך כל בית בארץ ישראל, 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, ולהפיץ את הבשורה! 100% של הזמן."

נוכחות "דייסטאר" בישראל, ותמיכתו בפעילות מיסיונרית במדינה היהודית, צריכים לעורר דאגה מיוחדת אצל הרב גרוסמן, משום שלרשת הטלוויזיה המיסיונרית יש יחסים רבי-פנים עם הכומר ג'והן האגי, ו"נוצרים מאוחדים למען ישראל" (CUFI). ארגונו של הרב גרוסמן, "מגדל אור", הוא נהנה רציני ממיליוני דולר כתרומות מ CUFI ומהאגי. בנוסף, תרומות ל"מגדל אור" גויסו באמצעות תוכניותיו של האגי ב"דייסטאר".

מלבד נדיבותו המפליגה ותמיכתו בישראל, הכומר האגי הוא בראש ובראשונה מיסיונר אבנגלי רב עצמה המשתמש באמצעי התקשורת ההמוניים הנוצריים ככלי להפיץ את בשורתו של ישו. האגי בטא באופן מילולי וכספי את תמיכתו במשדרים המיסיונריים של "דייסטאר" בישראל. מבחר ניכר מתוכניות "דייסטאר" מכוון להעביר יהודים על דתם.

בנוסף, הכומר האגי, וכמה מנהלים ב CUFI , שותפים למרקוס לאמב, ל"דייסטאר" ולמנהיגים אבנגליים ומשיחיים בכירים בתמיכה ב"מעוז ישראל", אחד המיסיונים הגדולים הפועלים באופן נמרץ להמרת דת [שמד] בישראל, המכוון ליהודים ומקדם את צירוף המלים הסותר את עצמו "יהדות משיחית".


ניצול "ההכשר" של הרב גרוסמן

מנהיגים יהודיים רבים, המקבלים תרומות נוצריות, משתמשים לעתים קרובות בשמו של הרב גרוסמן המקבל מימון מהאגי ומ CUFI כדי להצדיק את מעשיהם. הדוגמה של הרב גרוסמן הפכה, לגבי רבים, למתן "הכשר" לקבלת מימון אבנגלי בנימוק ש"הרב גרוסמן לוקח, והוא צדיק."

[הערה: ככל הידוע לג'ואיש-ישראל, הרב גרוסמן מעולם לא נתן פסק הלכה פומבי המאשר לקבל כספים כאלה מארגונים נוצריים. השאלה אם לקבל או לא לקבל כספים מאבנגליים היא מסובכת. כל מי ששוקל לקבל כספים כאלה צריך להיוועץ בסמכות רבנית מוסמכת.]

ג'ואיש-ישראל מודאג מכך שהרב גרוסמן ורבים אחרים אינם מודעים  לנתיב הכסף של CUFI-"דייסטאר" ושיתוף הפעולה עם פעילות מיסיונרית.

ג'ואיש-ישראל הכין את התרשים הבא כדי לסייע לקוראים לנווט בתוך "הבומרנג המיסיונרי" הזה.


  
"חלום שהתגשם" עבור האגי

מה שסרטון הוידיאו של "“הדברות”" אינו מראה, הוא שהכומר ג'והן האגי היה אורח האולפן כאשר לאמב השמיע את הצהרתו המאיימת בחודש מאי 2006. על פי הודעה לעיתונות של "דייסטאר", הכומר ג'והן האגי, נשיא CUFI, אשר היה אורח בתוכנית כאשר הושמעה ההודעה, הצהיר: " זה מעין חג המולד. זה אירוע פנומנאלי. זו בשורה כבירה לכנסייה."

בזמנו דווחה סוכנות הידיעות היהודית (JTA) שהאגי קרא: "אני בקושי יכול להתאפק לא לקום על רגליי ולרקוד... זוהי שמחה וזה חלום שהתגשם. אם אנו יכולים להפיץ את הבשורה [בישראל] ללא הגבלה... זו פריצת דרך גדולה..... האגי ציין שהברית החדשה  מדברת על הבשורה היוצאת מירושלים, ואם באמת ההודעה היא שהבשורה יכולה לצאת ללא מגבלה, ללא שום עריכה וכיוצא בזה... זו פריצת דרך'."

בהמשך דווח שהכומר האגי העניק ל"דייסטאר" את התרומה הפומבית המשמעותית הראשונה בשידור חי כדי להפיץ את הבשורה בישראל, בכך שרכש  תעודת "חבר של ישראל" בסך 1000 דולר. כל מי שעשה כמוהו קבלמ"דייסטאר"העתק מספרו של ג'ון האגי, Jerusalem Countdown.


לא עניין חרדי בלבד

אתר "הדברות" באנגלית מרמז להיסטוריה של "דייסטאר" בישראל בקובעו, "למיסיונרים הנוצריים הייתה תוכנית טלוויזיה בכבלים, אבל היא הורדה מן האוויר משום שהטיפה להמרת דת  (בניגוד לחוק הישראלי), ומה אתם יודעים, בית המשפט העליון החזיר אותם לאוויר בחזרה. אתם רואים? 'הוא אינו דמוקראטי.' באמת..."""

ג'ואיש-ישראל מבקש להבהיר שלמרבה הצער, הטפה וצורות פעילות מיסיונריות אחרות הן חוקיות בישראל, למעט שני חוקים בלתי יעילים בספר החוקים 
.
למרות שייתכן שיש הסכם בלתי כתוב בין ממשלת ישראל לבין מנהיגים נוצריים מסוימים המונע  הטפה בוטה,   ארגונים נוצריים רבים להחריד פשוט מתעלמים ואינם מכבדים את "המילה הבלתי כתובה", משום שלא חוקקה כראוי.

ג'ואיש-ישראל  דיווח בהרחבה על האישור ל"דייסטאר" ועל הביקורת בישראל. ב 2007 הפסיקה רשת "הוט" לשדר את "דייסטאר" כתוצאה מזעקה ציבוריתהן בישראל והן בתפוצותנגד הפרסומות המיסיונריות של הרשת אשר כוונו כלפי יהודים.

אז, ב-2006, פרסמו מועצת הרבנים האורתודוכסים (RCA) המודרנית והאיחוד האורתודוכסי של הקהילות היהודיות באמריקה (OU),  המייצגים 1000 רבנים וקהילות ברחבי העולם, מכתב מחאה חריף לנשיא דאז משה קצב, לראש הממשלה אהוד אולמרט ולשגריר דניאל איילון. המכתב הביע " זעזוע ומורת רוח שמשרד התקשורת הישראלי העניק זיכיון לשידורי טלוויזיה לארגון אבנגלי שמטרתו הגלויה היא לנצר יהודים", והאיץ בממשלה למצוא דרך "לבטל את הרישיון הזה וכך להחזיר את הכבוד העצמי של המדינה היהודית."

זה היה לפני חמש שנים. היום חזר "דייסטאר" לישראל ועימו רשתות מיסיונריות מובהקות  כמו רשת השידור טריניטי (TBN) וGod TV  - כולן משדרות תוכניות "משיחיות" נרחבות לבתי אב בישראל באמצעות  הכבלים, הלווין והאינטרנט. בנוסףרשתות אלה נהנות מזכויות אולפן בישראל , וכולן מבליטות את הטפותיו של הכומר ג'והן האגי.


האגי ו"דייסטאר"פרשת אהבים

הרב גרוסמן ואחרים, אשר מקבלים את תרומות המיסיון של האגי או CUFI, והטוענים כי לתרומות הללו אין קשר למיסיון, חייבים להיות מודעים לקשר החמים ולקשרי שיתוף הפעולה ההדדיים בין רשת המיסיון "דייסטאר" ויוזמות הכומר האגי

  • "דייסטאר" היה תורם גדול ומקדם של ארגונו של ג'והן האגי, CUFI. ראה סרטון וידיאו זה של הכומר ג'והן האגי המוסר צ'ק פתוח ל UJC (איחוד הקהילות היהודיות) בדאלאס. הצ'ק פתוח משום שהאגי ממתין לתרומה נדיבה מ"דייסטאר". שימו לב שעל הדוכן יש צלב בתוך מגן דוד, וזה סמל נוצרי משיחי.
  • זמן השידור ב"דייסטאר" שימש תמריץ עיקרי לחברות לרכוש חסויות לפסגת CUFI וושינגטון-ירושלים.

  • האגי מסייע לגייס כספים לפרויקטים של "דייסטאר" בישראל במבצעי התרמה  של "דייסטאר".


  • מימון ל"מגדל אור" נאסף ב"דייסטאר" באמצעות התוכנית "ג'והן האגי היום".
  • יזמות התיאולוגיות הבינדתיות של ג'והן האגי מקבלות זמן שידור בתוכנית חגיגת "דייסטאר" של ג'וני ומרקוס לאמב.
  • אירועים של CUFI משודרים דרך קבע ב"דייסטאר", באופן מילולי לצד ובהתאם לבשורה על פי "היהודים המשיחיים".
דרך אגב, "לתרום ל"דייסטאר"" מאפשר לתורמים לא רק "להגיע לנשמות" בישראל, אלא "גם יעשה פלאות לחשבון המס שלך." בנוסף, "דייסטאר" גם מגייס כספים באמצעות פייסבוק כדי להפיץ את הבשורה בישראל.


האגי ובכירים ב CUFI מאשרים פעילות מיסיונרית נמרצת בישראל

בעוד שהכומר האגי ו"דייסטאר" נותנים בנדיבות למוסדות מגדל אור ולבית החולים אסף הרופא כדי לתמוך ביתומים ובחולים, על ידי עידוד מעוז ישראל/אני ניצב לצד ישראל, האגי ו"דייסטאר" גם מוודאים שיהודים אתיופיים, עולים חדשים ונכים בישראל מקבלים מנות גדושות של ישו וזניחת היהדות.

לא מפתיע לראות את מרקוס וג'וני לאמב מ"דייסטאר" בראש רשימת תומכי "מעוז ישראל", ואין זה מפתיע לראות את מייסדיו של הארגון המיסיונרי הארסי הזה מככבים כאורחים ב"דייסטאר" TV.

אבל יהיו כאלה שיופתעו לגלות את ג'והן ודיאנה האגי,  את חבר הוועד המנהל של CUFI מייקל ליטל   ()Michael Little, ואת המנהל האזורי של CUFI רוברט סטרנס (Robert Stearns) מופיעים בהבלטה כתומכים ב"מעוז ישראל", אותו ארגון "משיחי" אנטי אורתודוכסי ידוע לשמצה, במיוחד מאחר שג'והן האגי ו CUFI , כהצהרת מדיניותם, שוללים הטפה ליהודים להמיר את דתם.

סטיבן סטראנג  (Stephen Strang), מנהל אזורי אחר של CUFI, מייסד כתב העת "כאריזמה" והמו"ל של ספרי ג'והן האגי, הודה בסיוע כספי לארגון מעוז ישראל ה"משיחי" במאמר הזה, שנכתב כדי להלל את הכומר האגי ואת "הלילות למען ישראל" שלו. קטע:
"ארי סורקו-ראם (Ari Sorko-Ram)  הוא חתנו של המייסד-השותף של "הנוצרי למען האומות" (Christ for the Nations) פרידה לינדסי (Freda Lindsay). נפגשתי איתו ועם אשתו שירה כאשר הייתי בישראל לפני כמה שנים ואני יודע כמה חשוב ובעל ערך הוא המיסיון שלו, "מעוז ישראל". תמכתי באופן אישי במיסיון הזה מבחינה כספית, ואני קורא לכם לעשות זאת על ידי ביקור באתר האינטרנט שלו. חשוב שהנוצרים יתייצבו לצד אחיהם ואחיותיהם המשיחיים בזמן זה".
ואם מאמר זה מיושן מדי עבורכם, היו סמוכים ובטוחים שסטראנג מ CUFI וכתב העת שלו "כאריזמה" ימשיכו לחזק את התנועה המשיחית.

"מעוז ישראל" טוען ש IStandWithIsrael.com הוא "חטיבת הסיוע ההומניטארי" שלו, אבל תוכן   IStandWithIsrael.com מכיל מסר שונה מאד, והמותג IStandWithIsrael.com מקודם באמצעות תוכן מיסיונרי בוטה.

רשימה בבלוג של מעוז ישראל בסיום שנת 2010 מבליטה נשמה "אבודה שמצאה דרכה" וטוענת שהיא בנו של רב אורתודוכסי.
משומדים אלה הופכים מיסיונרים. את בנו של הרב אפשר לראות מטיף בכותל ובבני ברק, ערב יום הכיפור בפני ילדים יהודים.
 


מסקנה

הבט בדרך וקרא את המפה "המשיחית". גם אם רב מוכר מאד ומכובד מקבל סיוע הומניטארי מהכומר האבנגלי הטוב ביותר – ובמלוא הכוונות הטובות מכל הצדדים – למרות הכול הדבר יגבה מחיר בנשמות יהודיות.

בלתי נמנע הוא שללא חקיקה אנטי-מיסיונרית מחמירה ואכיפתה, לצד הנחיות רבנים ונשיאה באחריות, תסבך הפילנתרופיה האבנגלית את ישראל ברשת קורים מיסיונריים בלתי ניתנת להתרה.


אירגון ג'ואיש-ישראל מודע לחלוטין לכך שעולם הפילנתרופיה היהודי ניצב לעת הזו בפני אתגר, ושהפנייה לסיוע נוצרי נחשבת יותר ויותר כאפשרות מעשית, אם כי מורכבת. חובה על כן שמנהיגים יהודים, שאכן בוחרים להיכנס לשותפויות עם אבנגליים אדוקים, יודו בפני עצמם ובפני קהילותיהם שהם, מעצם ההגדרה, משתפים פעולה עם מיסיונרים.

יש להודות בכך ולקחת בחשבון, שעידוד מעורבות נוצרית פונדמנטליסטית  פוליטית והומניטארית במדינה היהודית  תגבה מחיר בצורת הרס רוחני ושמד.

יתר על כן,  היהודים המקבלים מימון וסיוע נוצריים אינם יכולים לצפות או להסתמך שאבנגליים אדוקים ייצמדו לקווים האדומים היהודיים במערכת יחסים כזו. להפיץ את בשורתו של ישו הוא עצם מהות קיומו  - raison d'etre- של הנוצרי, ובמיוחד לגבי הנוצרים האבנגליים. לכן, חובה מיוחדת עלינו היהודים המקבלים סיוע נוצרי לתקן את הנזקים או הנזקים המשניים. עלינו לדרוש חקיקה מחמירה נגד המיסיון בד בבד עם הנחיות ברורות של הרבנים אפילו במחיר הכעסת "חברינו הטובים ביותר".


נספח

לג'ואיש-ישראל נודע שהקהילה היהודית בחברון שוקלת לקבל תרומה גדולה מהכומר האגי, ושראשי חברון נתונים תחת לחץ מצד הקהילה היהודית בגולה לעשות זאת.

אנו קוראים לראשי הקהילה בחברון להביט "בדרך זו ובדרך האחרת"  [i] ולבחון את כל התוצאות לפני שיעודדו דריסת רגל נוצרית, או השפעה נוצרית, בעיר האבות.

"איזהו חכם? הרואה את הנולד [תוצאת המעשים בהווה]." - תלמוד בבלי, מסכת תמיד, דף ל"ב, א.


[i] דאגתו של משה לדורות הבאים מלמדת שיש להתחשב בכל ההיבטים של מצב מסובך לפני שעושים מעשה. (חומש ِArtScroll, הוצאת Stone, פרשת שמות ב', י"ב)

אין תגובות: