יום חמישי, 20 בינואר 2011

משפחת וואלר: עושים סרטים משיחיים ואנטישמיים בישראל

פורסם בג'ואיש-ישראל ב- 13 בינואר 2011

"אחזו לנו, שעלים שעלים קטנים, מחבלים כרמים, וכרמינו סמדר." (שיר השירים ב, ט"ו)

באוקטובר 2009 סיקרנו כאן בג'ואיש-ישראל את משפחת וואלר ומשלחת בוצרי הענבים שהביאה לשומרון. דווחנו אז שלמשפחה המועילה, החרוצה, הדתית והנחמדה יש אג'נדה משיחית מיסיונרית, הרואה בישראל חלק מן המורשת שלה, ונחושה לפרוץ את הגבולות התיאולוגיים בין הנצרות והיהדות. ובכן, מאז התדרדר המצב והחמיר.


ייסורי הנוצרי
בני משפחת וואלר זנחו את מצגתם הקודמת באינטרנט ועכשיו יש להם אתר חופשי יחסית מן "הבשורה" שנקרא Hayovel.com. אולם הם ממשיכים להפיץ את בשורת ישו ולהביע יותר ויותר מסרים גלויים ונלהבים על קץ הימים הנוצרי ביו-טיוב, פייסבוק, אתרי בלוגים, הפקות וידיאו, סרטי תעודה ודפי מידע.

את השליחות והחזון המקוריים של "היובל" אפשר לראות בקליפ הזה:

 ".... לגבינו, להפיץ את הבשורה זה לא רק באופן מילולי, זה כולל גם מעשה. זה מתבסס על יחסי-אנוש. ככל שנעבוד עם האנשים הללו [היהודים] נוכל להפיץ אצלם את בשורת ישו , כפי שאנו מכירים אותה... משפחתנו הקימה ארגון מיסיון הקרוי  "היובל". חזון "היובל" הוא לפתח רשת של בודדים, משפחות וקהילות שיהיו מוכנים לפעול ביחד עם אזרחי ישראל. לברך אותם, לעמוד לצדם, לחלוק אתם את התשוקה ליום בואו הקרוב של ישו המשיח."
 
כלה שברחה
 בדף המידע האחרון  של וואלר, ב-10 בינואר 2011, הגביר טומי וואלר את הלהבה ופרסם קריאה משולהבת למתנדבים לסייע לשתול, לגזום ולבצור בהרי ישראל כהכנה ל "חידוש (restoration) מסיבת החתונה הגדולה" שתתקיים בירושלים בין החתן ישו לבין "עמו/כלתו". זאת משום שעל פי טומי "ישוע לא יבוא לכלולות ללא יין! 

חשוב לזכור שאותה חבורה של וואלר וחבריו מגדירה עצמה משיחית. הם מתפללים ותומכים באותה קהילה מיסיונרית "משיחית" בישראל. ככל שהשימוש שמשפחת וואלר עושה בסמלים יהודיים נתפס אצלנו כמסקרן ומחמיא, בסופו של דבר מדובר בישו.


למרות שהם דוחפים לחידוש הנצרות בישראל, בני משפחת וואלר נוקטים בדרך כלל בגישת שיווק רכה, ולא בגישה תוקפנית, כלפי היהודים המתנצרים. בה בשעה שבני משפחת וואלר והבוצרים שלהם מדברים על תפיסת הברית החדשה של "גירוי היהודים לקנאה",  טומי וואלר גם כותב ואומר לעתים תכופות שיש לנהוג בענווה ולעודד את "בני הקהילה הנוצרית לנהוג בשפלות רוח ולא להיגרר לרטוריקה תוקפנית העלולה לדלוף מתוך 'תבניות הדת' שלנו ".  בקטעי קידום ב"היובל", וואלר ממעיט בערך "המסר המילולי" משום שאי אפשר "לצעוק אותו מפסגות ההרים". אחרים מדווחים ש"טומי אמר שהם הולכים לישראל ועליהם לסתום את הפה...הוא מניח לישוע להציג עצמו – בדרכו שלו."

אבל למעשה משפחת וואלר אינה מתביישת ממצלמות ואינה שותקת. אנשים צנועים וענווים אלה הם שועלי תקשורת המציגים לעתים קרובות בפני התקשורת הישראלית והנוצרית, ומלבד יו-טיוב יש להם כמה הפקות וידיאו מלוטשות משלהם.


ענבי זעם אנטישמיים
אפשר בקלות להתרשם שמשפחה מוסרית ואדוקה זו בחרה להפיץ לכל העולם את התיאולוגיה הנוצרית המתפתחת לאחרונה, אשר לפיה, הנוצרים אמורים לעזור לעם היהודי ולתמוך בו. כל זאת כחלק ממהלך אחרית הימים ובהתבסס על מקורות תנ"כיים שלנו. לכן אפילו צוות ג'ואיש-ישראל הופתע כאשר ראה את משפחת וואלר מופיעה ומשתתפת בסרט תיעודי צעקני. שם הסרט הוא “Restoration”, ובהסתמך על הקדימונים באינטרנט אי אפשר לתארו אלא כיצירה נוצרית אנטישמית קלאסית. להלן ציטוט מתוך קדימון המכירות המופיע באתר הסרט:

תרגום לעברית:

רקע  ליהודי השונא את ישו

ישו התעלם מן המצוות שהיהודים בקשו לקיים בקפדנות. דוגמה אופיינית לכך הוא ריפוי החולים ביום השבת.

היהודים צלבו את ישו על הצלב ובשל כך עוררו עליהם את זעם הנוצרים בכל רחבי העולם. הם נרדפו במהלך אלפיים שנות חיי גלות. הצלבנים העלו אותם על המוקד, הם סבלו קשות בשואה מידי הנאצים. ובמהלך האירועים ההיסטוריים האלה התעצמה והתעמקה בלבם של היהודים השנאה כלפי ישו.

המקום לדחיית ישו

ב 1948, ברגע שהיהודים שבו לארץ ישראל והקימו את מדינתם, הם החלו בקפדנות למחוק את ישו בארץ ישראל. הם ראו בכל מי שהאמין בו אויב, והחלו לרדוף אותו.

הם חיפשו אחר היהודים שהאמינו בישו ותקפו אותם. כמו כן גירשו אותם מן הערים עד כדי כך שאפילו לא יכלו להעלות על דעתם להישאר בהן. נהייה בלתי אפשרי להאמין בישו בישראל.
קדימוני הוידיאו של "Restoration", סרט תיעודי קוריאני עתיר פרסים, הם מעוררי חלחלה, בדיוק כמו קידום המכירות. קטע:
"יש כ 5 מליון תושבים בישראל, ובערך 10% מהם ממלאים באדיקות אחר מצוות הדת ומנהגיה. הם נקראים יהודים אורתודוקסים או חרדים. אנשים אלה לא זאת בלבד שהם מתכחשים לישו כבנו של האלוהים, אלא גם רודפים יהודים המאמינים בישו."
לא מפתיע שרשימת התודות של הסרט "Restoration" נראית כמו מדריך של "מי ומי בעולם המשיחי המיסיונרי". הסרט הזה מאפשר לנו הצצה בהירה ומטרידה אל השקפת העולם הנוצרית על ההתחדשות המשיחית הנוצרית ועלילת הדם.
לא רק שמשפחת וואלר מככבת על כרזות הסרט, אשר התחרה בפסטיבלים של קאן ומונקו, אלא שחלקם העיקרי בהקרנות המוקדמות של הסרט שזור בסצנות בוטות של הטפה לנצרות ברחוב, המכוונת כלפי יהודים. 

תפקידם של בני וואלר בסרט התעודה הזה אינו הצלחה מקרית שאותה ניצלו הבוצרים הצנועים והחסודים. חבר אחד בצוות הבוצרים של וואלר משחק את תפקיד אב הבית בהצגת-שחזור של הפיצוץ שפצע קשה את עמי אורטיז, בנו של הכומר המיסיונר דייויד אורטיז [הערה: משפחת וואלר קרובה למשפחת אורטיז, ומתפללת בקהילה המשיחית באריאל].  


הזמן להחליף את החברים למשתה?

למרות שאין מניעה הלכתית להסתייע במתנדבים לא-יהודים בבציר ענבים, היהודים ביהודה ושומרון המעודדים את משפחת וואלר צריכים לשאול את עצמם כמה שאלות נוקבות:

1)      האם יאה להשתמש במתנדבים המעורבים ישירות ותומכים במיסיונרים משיחיים שאוכלוסיית היעד שלהם הם יהודים?

2)      האם נכון לקבל את שירותיהם של מתנדבים המופיעים באופן בולט בסרט תעודה מפורסם בעל תוכן אנטישמי ומיסיונרי?

3)      מה הן ההשלכות המוסריות וההלכתיות של עידוד וחיזוק הקשר המופרז והלוהט, הנובע מן התיאולוגיה הנוצרית של בני וואלר, לארץ ישראל?

4)      האם על חקלאים, פעילים וראשי ישובים להתיר לצלם ולהסריט אותם לצורך הפקות תקשורת נוצריות העלולות לשאת מסר נוצרי או מיסיונרי גלוי?


יהודים ישראלים יכולים לעבוד עם תומכי ישו נלהבים, אבל על ידי עידוד נוצרים משיחיים אדוקים להפגין את אהבתם לארץ, חייבים אותם יהודים ביהודה ושומרון לעמוד על המשמר ולא לאפשר, רחמנא ליצלן, הרס נשמות יהודיות בעקיפין.


"היהודים תלויים בנו"
מתוך שהם מקבלים השראה מן החקלאים היהודים וממגדלי הגפנים, הוידיאו ודפי המידע האחרונים של טומי וואלר שמים דגש על התלות היהודית בעבודת הנוצרים. הנה כמה ציטוטים רלבנטיים:

·         "זה מאד פשוט, בלי עבודת החברים האלה היה קשה ובלתי אפשרי עבורנו לבצור כל כך הרבה כרמים"----- בעל כרמים יהודי בסרטון "היובל".

·         "אני באמת מאמין שאלוהים שלח אתכם לכאן... אני באמת לא יודע איך הייתי יכול לבצור את כל הכרמים האלה בזמן"------בעל כרמים יהודי בסרטון   "הריקוד", שהופק ע"י  "היובל".

·         "הישראלים אומרים:  "אם לא תבואו אנחנו בצרות. אם לא תבואו לא יבצרו את הענבים האלה". --- טומי וואלר בוידיאו   "נוצרים בוצרים ענבים יהודיים",  רשת החדשות Acts.

·         "בעל כרם אמר לטומי לפני כמה ימים שעכשיו הכרמים תלויים בעזרה של   "היובל " – שהם סומכים עלינו ".--- עלון מידע של   "היובל ", אוקטובר 2010.

·         "בעלי הכרמים הפכו תלויים בעזרה שלנו...." ---טומי וואלר ,  עלון "היובל", ינואר 2011.


ענבים באושים
בקיץ האחרון פגשה כותבת שורות אלה באופן בלתי צפוי את טומי וואלר בחנות של מכרים בעיר העתיקה בירושלים. וואלר הוא בחור נחמד והמפגש היה מנומס, אבל אני השמעתי דברים כדרבנות נגד אלה המנסים להפיץ את אמונתם בישו בקרב יהודים בישראל. וואלר השמיע את גרסתו לגבי מעשיו ומדוע מתנדבים נוצרים אדוקים, הקשורים לברית החדשה שלהם ולארץ ישראל, עדיפים על פני עובדים מתאילנד. המחשבה הראשונה שעלתה במוחי ולא בוטאה באותו רגע, הייתה: "לפחות העובדים התאילנדים עושים את עבודתם ועוזבים את המדינה כשהם מסיימים, מבלי שיטענו לאיזו מורשת רוחנית או פיסית כלפי ארץ ישראל."

לאור המידע החדש והמטריד שנחשף בדוח זה, והמחסור החריף בעבודה יהודית, ארגון ג'ואיש-ישראל החליט לשאול מדגם של חקלאים יהודים אם הם א) מעסיקים עובדים מתאילנד, ב) אם הם מרוצים ו-ג) אם היו מחליפים את העובדים מתאילנד במתנדבים נוצרים אדוקים. 

קבלנו כמה תשובות כנות ומעוררות מחשבה:

גברת אניטה טוקר, חברה בהנהלת ג'ואיש-ישראל, היא מחלוצי ומנהיגי ההתיישבות והחקלאות בגוש קטיף. וזה מה שאמרה על ניסיונה עם עובדים תאילנדים בישראל: "כל [התאילנדים] רחשו כבוד למדינה וכלפי מי שסיפקו להם עבודה ועבדו איתם. הם רק רצו להרוויח כסף ולשלוח אותו חזרה למשפחותיהם."

ד"ר ארי לוין, ממושב בדרום רמת הגולן, מגדל ענבים אורגניים לייצור יין ביקבי רמת הגולן. לוין אמר לנו שהוא ושותפו בוצרים את הענבים באופן ממוכן, וכי הם מעסיקים כמה עובדים תאילנדים המפקחים על העבודה והמכונות. ד"ר לוין אמר כי הפועלים שלו עובדים קשה, מסורים ואדיבים כלפי מעסיקיהם היהודים. הוא ציין כי לדעתו מעסיקים יהודים יכולים להתייחס לעובדים התאילנדים שלהם טוב יותר. הוא חש כי העסקת עובדים נוצרים אדוקים עלולה להיות בעייתית משום שכמו הערבים, הם טוענים לקשר עם הארץ.

משפחת שרייבר היא בעלת משק חלב במושב בדרום רמת הגולן. הם "מרוצים מאד" מן העובדים התאילנדים שלהם ומתארים אותם כ"רוחשי כבוד, חרוצים ומכונסים בעצמם". זהבה שרייבר ציינה שבעבר היה צריך לארגן תוכניות ולבדר מתנדבים שהועסקו במושב על ידי הקהילה. לעתים זה היווה נטל על החקלאים העסוקים במושב, ואילו העובדים התאילנדים מסוגרים ויוצרים לעצמם את המסגרת החברתית האישית והעצמאית שלהם.

שכיר יהודי השותל ומטפל בעצי זית במושב בדרום רמת הגולן הביע הערכה מלאה לכבוד שהתאילנדים רוחשים לאדמה ולעצים שהם נוטעים ומטפלים. הוא כינה אותם "חרוצים, מועילים ונחמד לעבוד איתם". כאשר נשאל על העובדים הנוצרים ענה: "הם עלולים לתבוע חלק מזהותנו וממה שיש לנו". 

נהג טרקטור יהודי וקוטף פרי בקיבוץ ברמת הגולן אמר: "עבדתי עם פועלים יהודים, דרוזים, ערבים, בדווים ותאילנדים. לא אכפת לי כמה מישהו אוהב את הארץ ואת הברית החדשה שלהם! אף אחד לא יכול לעבוד קשה, מהר וביעילות יותר מן העובדים מתאילנד."

ואם נחזור לענבים, שאלנו את הרב שלום אהרונסון, משגיח הכשרות של יקבי רמת הגולן (שהוא גם האחראי על מרכז המבקרים של היקב) על השימוש במכונות לבציר הענבים. הרב אהרונסון ענה שהרוב המכריע של היינות המובחרים שיוצרו בגולן, וזכו בפרסים, נעשו מענבים שנבצרו באופן מכאני. הוא הודה שאפשר שכמה יקבי-בוטיק אקסקלוסיביים, המייצרים יינות איכות או שמפניה, עדיין מסתמכים על בציר ענבים ידני, משום שהמכונות עלולות לשרוט את האשכולות. הוא אמר כי הכרמים הישנים בשומרון מצריכים בציר ידני משום שכדי שיהיה אפשר להשתמש במכונות יש צורך בתכנון מוקדם. אבל להבנתו, הכרמים החדשים בשומרון תוכננו כולם לבציר ממוכן. הרב אהרונסון הדגיש שחשוב לזכור שתזמון ויעילות הם גורם מכריע בייצור יין, משום שאין רוצים שהענבים יתחילו לתסוס. באופן כללי, הרב אהרונסון אמר שכורמי הגולן מרוצים מתהליך המיכון ונראה שזה הוא העתיד, אפילו לגבי היינות המעולים ביותר.

נראה אם כן שאכן יש חלופות בנות קיימא לתלות בעבודה נוצרית פונדמנטליסטית קנאית. החקלאים היהודים המעדיפים להתעלם ממידת הזהירות ולהמשיך את קשריהם עם משפחת וואלר צריכים לקבוע את החוקים וכמה כללי יסוד. הם חייבים לפחות לומר לבני וואלר לבחור בין עיסוק בתעמולה אנטי יהודית לצורך הצגה בפסטיבלי קולנוע בינלאומיים לבין עבודה כנה בהרי השומרון. יש לחייב את משפחת וואלר לבחור בין קידום קהילה נוצרית משיחית מטיפה בישראל לבין כיבוד מחויבותנו היהודית להרחיק את עם ישראל באופן ברור מן האמונה הנוצרית. במילים אחרות, עלינו היהודים להציב גבולות ברורים ולעמוד עליהם ביחסינו עם הנוצרים.

"הראיתה עמך קשה, השקיתנו יין תרעלה " (תהילים ס, ה)

(תודה לבלוגרית "גאולה גירל", שתרמה מידע למאמר הזה)

יום חמישי, 13 בינואר 2011

הרב גרוסמן נאבק במיסיונרים הקשורים להכומר ג'ון האגי

פורסם בג'ואיש-ישראל ב 30 בדצמבר 2010

[לפני פרסום הדוח התקשרנו אל קובי אמזלג, דוברו של הרב יצחק דוד גרוסמן, והבהרנו לו את חששותינו כפי שהובאו בדוח שלפניך. ארגון ג'ואיש-ישראל רוחש את מלוא הכבוד לפעילותו יוצאת הדופן של הרב גרוסמן ולמאמציו. אנו מאמינים בכנות שעד שהתקשרנו למשרדי מגדל אור, הרב גרוסמן לא היה מודע לקשריו המיסיונריים של הכומר האגי עם "דייסטאר" ומעוז ישראל.]



הרב יצחק דוד גרוסמן , רבה הראשי של מגדל העמק, המייסד והנשיא של מוסדות מגדל אור, מופיע ברשת התקשורת החרדית "הדברות”, טלביזית הכבלים  התורנית היחידה בארץ ישראל, הפועלת 24 שעות ביממה". “הדברות” מחויבת לפנות לישראלים חילוניים ולקרבם ליהדות. התחנה, הנהנית מתמיכתם של אישים רבניים חשובים בעולם החרדי כמו הרב חיים קנייבסקי, מודאגת במיוחד מתוכניות נוצריות מיסיונריות המוקרנות באופן חוקי ובשפע ברחבי ישראל. להלן ציטוט מתוך הקמפיין של “הדברות”:
"ועכשיו יש מיסיונרים נוצריים עם משאבים בלתי מוגבלים הצדים נשמות יהודים 24 שעות ביממה! הדברות” כבר איננה רק עוד אופציה (אם אמנם הייתה כזו אי פעם...). היא הכרח!"
הרב גרוסמן מרבה להופיע בתוכניות "הדברות". הוא מככב עתה בסרטון תדמית [פרומו] של “הדברות” השופך אור על מסר מדאיג מאת המייסד השותף ונשיא רשת הטלוויזיה הנוצרית "דייסטאר"   מרקוס לאמב  (Marcus Lamb). אפשר לראות את לאמב בסרטון של “הדברות" כשהוא מתרברב על הסכם שעשה עם השלטונות בישראל, המקנה לו את הרשות לשדר "אל תוך כל בית בארץ ישראל, 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, ולהפיץ את הבשורה! 100% של הזמן."

נוכחות "דייסטאר" בישראל, ותמיכתו בפעילות מיסיונרית במדינה היהודית, צריכים לעורר דאגה מיוחדת אצל הרב גרוסמן, משום שלרשת הטלוויזיה המיסיונרית יש יחסים רבי-פנים עם הכומר ג'והן האגי, ו"נוצרים מאוחדים למען ישראל" (CUFI). ארגונו של הרב גרוסמן, "מגדל אור", הוא נהנה רציני ממיליוני דולר כתרומות מ CUFI ומהאגי. בנוסף, תרומות ל"מגדל אור" גויסו באמצעות תוכניותיו של האגי ב"דייסטאר".

מלבד נדיבותו המפליגה ותמיכתו בישראל, הכומר האגי הוא בראש ובראשונה מיסיונר אבנגלי רב עצמה המשתמש באמצעי התקשורת ההמוניים הנוצריים ככלי להפיץ את בשורתו של ישו. האגי בטא באופן מילולי וכספי את תמיכתו במשדרים המיסיונריים של "דייסטאר" בישראל. מבחר ניכר מתוכניות "דייסטאר" מכוון להעביר יהודים על דתם.

בנוסף, הכומר האגי, וכמה מנהלים ב CUFI , שותפים למרקוס לאמב, ל"דייסטאר" ולמנהיגים אבנגליים ומשיחיים בכירים בתמיכה ב"מעוז ישראל", אחד המיסיונים הגדולים הפועלים באופן נמרץ להמרת דת [שמד] בישראל, המכוון ליהודים ומקדם את צירוף המלים הסותר את עצמו "יהדות משיחית".


ניצול "ההכשר" של הרב גרוסמן

מנהיגים יהודיים רבים, המקבלים תרומות נוצריות, משתמשים לעתים קרובות בשמו של הרב גרוסמן המקבל מימון מהאגי ומ CUFI כדי להצדיק את מעשיהם. הדוגמה של הרב גרוסמן הפכה, לגבי רבים, למתן "הכשר" לקבלת מימון אבנגלי בנימוק ש"הרב גרוסמן לוקח, והוא צדיק."

[הערה: ככל הידוע לג'ואיש-ישראל, הרב גרוסמן מעולם לא נתן פסק הלכה פומבי המאשר לקבל כספים כאלה מארגונים נוצריים. השאלה אם לקבל או לא לקבל כספים מאבנגליים היא מסובכת. כל מי ששוקל לקבל כספים כאלה צריך להיוועץ בסמכות רבנית מוסמכת.]

ג'ואיש-ישראל מודאג מכך שהרב גרוסמן ורבים אחרים אינם מודעים  לנתיב הכסף של CUFI-"דייסטאר" ושיתוף הפעולה עם פעילות מיסיונרית.

ג'ואיש-ישראל הכין את התרשים הבא כדי לסייע לקוראים לנווט בתוך "הבומרנג המיסיונרי" הזה.


  
"חלום שהתגשם" עבור האגי

מה שסרטון הוידיאו של "“הדברות”" אינו מראה, הוא שהכומר ג'והן האגי היה אורח האולפן כאשר לאמב השמיע את הצהרתו המאיימת בחודש מאי 2006. על פי הודעה לעיתונות של "דייסטאר", הכומר ג'והן האגי, נשיא CUFI, אשר היה אורח בתוכנית כאשר הושמעה ההודעה, הצהיר: " זה מעין חג המולד. זה אירוע פנומנאלי. זו בשורה כבירה לכנסייה."

בזמנו דווחה סוכנות הידיעות היהודית (JTA) שהאגי קרא: "אני בקושי יכול להתאפק לא לקום על רגליי ולרקוד... זוהי שמחה וזה חלום שהתגשם. אם אנו יכולים להפיץ את הבשורה [בישראל] ללא הגבלה... זו פריצת דרך גדולה..... האגי ציין שהברית החדשה  מדברת על הבשורה היוצאת מירושלים, ואם באמת ההודעה היא שהבשורה יכולה לצאת ללא מגבלה, ללא שום עריכה וכיוצא בזה... זו פריצת דרך'."

בהמשך דווח שהכומר האגי העניק ל"דייסטאר" את התרומה הפומבית המשמעותית הראשונה בשידור חי כדי להפיץ את הבשורה בישראל, בכך שרכש  תעודת "חבר של ישראל" בסך 1000 דולר. כל מי שעשה כמוהו קבלמ"דייסטאר"העתק מספרו של ג'ון האגי, Jerusalem Countdown.


לא עניין חרדי בלבד

אתר "הדברות" באנגלית מרמז להיסטוריה של "דייסטאר" בישראל בקובעו, "למיסיונרים הנוצריים הייתה תוכנית טלוויזיה בכבלים, אבל היא הורדה מן האוויר משום שהטיפה להמרת דת  (בניגוד לחוק הישראלי), ומה אתם יודעים, בית המשפט העליון החזיר אותם לאוויר בחזרה. אתם רואים? 'הוא אינו דמוקראטי.' באמת..."""

ג'ואיש-ישראל מבקש להבהיר שלמרבה הצער, הטפה וצורות פעילות מיסיונריות אחרות הן חוקיות בישראל, למעט שני חוקים בלתי יעילים בספר החוקים 
.
למרות שייתכן שיש הסכם בלתי כתוב בין ממשלת ישראל לבין מנהיגים נוצריים מסוימים המונע  הטפה בוטה,   ארגונים נוצריים רבים להחריד פשוט מתעלמים ואינם מכבדים את "המילה הבלתי כתובה", משום שלא חוקקה כראוי.

ג'ואיש-ישראל  דיווח בהרחבה על האישור ל"דייסטאר" ועל הביקורת בישראל. ב 2007 הפסיקה רשת "הוט" לשדר את "דייסטאר" כתוצאה מזעקה ציבוריתהן בישראל והן בתפוצותנגד הפרסומות המיסיונריות של הרשת אשר כוונו כלפי יהודים.

אז, ב-2006, פרסמו מועצת הרבנים האורתודוכסים (RCA) המודרנית והאיחוד האורתודוכסי של הקהילות היהודיות באמריקה (OU),  המייצגים 1000 רבנים וקהילות ברחבי העולם, מכתב מחאה חריף לנשיא דאז משה קצב, לראש הממשלה אהוד אולמרט ולשגריר דניאל איילון. המכתב הביע " זעזוע ומורת רוח שמשרד התקשורת הישראלי העניק זיכיון לשידורי טלוויזיה לארגון אבנגלי שמטרתו הגלויה היא לנצר יהודים", והאיץ בממשלה למצוא דרך "לבטל את הרישיון הזה וכך להחזיר את הכבוד העצמי של המדינה היהודית."

זה היה לפני חמש שנים. היום חזר "דייסטאר" לישראל ועימו רשתות מיסיונריות מובהקות  כמו רשת השידור טריניטי (TBN) וGod TV  - כולן משדרות תוכניות "משיחיות" נרחבות לבתי אב בישראל באמצעות  הכבלים, הלווין והאינטרנט. בנוסףרשתות אלה נהנות מזכויות אולפן בישראל , וכולן מבליטות את הטפותיו של הכומר ג'והן האגי.


האגי ו"דייסטאר"פרשת אהבים

הרב גרוסמן ואחרים, אשר מקבלים את תרומות המיסיון של האגי או CUFI, והטוענים כי לתרומות הללו אין קשר למיסיון, חייבים להיות מודעים לקשר החמים ולקשרי שיתוף הפעולה ההדדיים בין רשת המיסיון "דייסטאר" ויוזמות הכומר האגי

  • "דייסטאר" היה תורם גדול ומקדם של ארגונו של ג'והן האגי, CUFI. ראה סרטון וידיאו זה של הכומר ג'והן האגי המוסר צ'ק פתוח ל UJC (איחוד הקהילות היהודיות) בדאלאס. הצ'ק פתוח משום שהאגי ממתין לתרומה נדיבה מ"דייסטאר". שימו לב שעל הדוכן יש צלב בתוך מגן דוד, וזה סמל נוצרי משיחי.
  • זמן השידור ב"דייסטאר" שימש תמריץ עיקרי לחברות לרכוש חסויות לפסגת CUFI וושינגטון-ירושלים.

  • האגי מסייע לגייס כספים לפרויקטים של "דייסטאר" בישראל במבצעי התרמה  של "דייסטאר".


  • מימון ל"מגדל אור" נאסף ב"דייסטאר" באמצעות התוכנית "ג'והן האגי היום".
  • יזמות התיאולוגיות הבינדתיות של ג'והן האגי מקבלות זמן שידור בתוכנית חגיגת "דייסטאר" של ג'וני ומרקוס לאמב.
  • אירועים של CUFI משודרים דרך קבע ב"דייסטאר", באופן מילולי לצד ובהתאם לבשורה על פי "היהודים המשיחיים".
דרך אגב, "לתרום ל"דייסטאר"" מאפשר לתורמים לא רק "להגיע לנשמות" בישראל, אלא "גם יעשה פלאות לחשבון המס שלך." בנוסף, "דייסטאר" גם מגייס כספים באמצעות פייסבוק כדי להפיץ את הבשורה בישראל.


האגי ובכירים ב CUFI מאשרים פעילות מיסיונרית נמרצת בישראל

בעוד שהכומר האגי ו"דייסטאר" נותנים בנדיבות למוסדות מגדל אור ולבית החולים אסף הרופא כדי לתמוך ביתומים ובחולים, על ידי עידוד מעוז ישראל/אני ניצב לצד ישראל, האגי ו"דייסטאר" גם מוודאים שיהודים אתיופיים, עולים חדשים ונכים בישראל מקבלים מנות גדושות של ישו וזניחת היהדות.

לא מפתיע לראות את מרקוס וג'וני לאמב מ"דייסטאר" בראש רשימת תומכי "מעוז ישראל", ואין זה מפתיע לראות את מייסדיו של הארגון המיסיונרי הארסי הזה מככבים כאורחים ב"דייסטאר" TV.

אבל יהיו כאלה שיופתעו לגלות את ג'והן ודיאנה האגי,  את חבר הוועד המנהל של CUFI מייקל ליטל   ()Michael Little, ואת המנהל האזורי של CUFI רוברט סטרנס (Robert Stearns) מופיעים בהבלטה כתומכים ב"מעוז ישראל", אותו ארגון "משיחי" אנטי אורתודוכסי ידוע לשמצה, במיוחד מאחר שג'והן האגי ו CUFI , כהצהרת מדיניותם, שוללים הטפה ליהודים להמיר את דתם.

סטיבן סטראנג  (Stephen Strang), מנהל אזורי אחר של CUFI, מייסד כתב העת "כאריזמה" והמו"ל של ספרי ג'והן האגי, הודה בסיוע כספי לארגון מעוז ישראל ה"משיחי" במאמר הזה, שנכתב כדי להלל את הכומר האגי ואת "הלילות למען ישראל" שלו. קטע:
"ארי סורקו-ראם (Ari Sorko-Ram)  הוא חתנו של המייסד-השותף של "הנוצרי למען האומות" (Christ for the Nations) פרידה לינדסי (Freda Lindsay). נפגשתי איתו ועם אשתו שירה כאשר הייתי בישראל לפני כמה שנים ואני יודע כמה חשוב ובעל ערך הוא המיסיון שלו, "מעוז ישראל". תמכתי באופן אישי במיסיון הזה מבחינה כספית, ואני קורא לכם לעשות זאת על ידי ביקור באתר האינטרנט שלו. חשוב שהנוצרים יתייצבו לצד אחיהם ואחיותיהם המשיחיים בזמן זה".
ואם מאמר זה מיושן מדי עבורכם, היו סמוכים ובטוחים שסטראנג מ CUFI וכתב העת שלו "כאריזמה" ימשיכו לחזק את התנועה המשיחית.

"מעוז ישראל" טוען ש IStandWithIsrael.com הוא "חטיבת הסיוע ההומניטארי" שלו, אבל תוכן   IStandWithIsrael.com מכיל מסר שונה מאד, והמותג IStandWithIsrael.com מקודם באמצעות תוכן מיסיונרי בוטה.

רשימה בבלוג של מעוז ישראל בסיום שנת 2010 מבליטה נשמה "אבודה שמצאה דרכה" וטוענת שהיא בנו של רב אורתודוכסי.
משומדים אלה הופכים מיסיונרים. את בנו של הרב אפשר לראות מטיף בכותל ובבני ברק, ערב יום הכיפור בפני ילדים יהודים.
 


מסקנה

הבט בדרך וקרא את המפה "המשיחית". גם אם רב מוכר מאד ומכובד מקבל סיוע הומניטארי מהכומר האבנגלי הטוב ביותר – ובמלוא הכוונות הטובות מכל הצדדים – למרות הכול הדבר יגבה מחיר בנשמות יהודיות.

בלתי נמנע הוא שללא חקיקה אנטי-מיסיונרית מחמירה ואכיפתה, לצד הנחיות רבנים ונשיאה באחריות, תסבך הפילנתרופיה האבנגלית את ישראל ברשת קורים מיסיונריים בלתי ניתנת להתרה.


אירגון ג'ואיש-ישראל מודע לחלוטין לכך שעולם הפילנתרופיה היהודי ניצב לעת הזו בפני אתגר, ושהפנייה לסיוע נוצרי נחשבת יותר ויותר כאפשרות מעשית, אם כי מורכבת. חובה על כן שמנהיגים יהודים, שאכן בוחרים להיכנס לשותפויות עם אבנגליים אדוקים, יודו בפני עצמם ובפני קהילותיהם שהם, מעצם ההגדרה, משתפים פעולה עם מיסיונרים.

יש להודות בכך ולקחת בחשבון, שעידוד מעורבות נוצרית פונדמנטליסטית  פוליטית והומניטארית במדינה היהודית  תגבה מחיר בצורת הרס רוחני ושמד.

יתר על כן,  היהודים המקבלים מימון וסיוע נוצריים אינם יכולים לצפות או להסתמך שאבנגליים אדוקים ייצמדו לקווים האדומים היהודיים במערכת יחסים כזו. להפיץ את בשורתו של ישו הוא עצם מהות קיומו  - raison d'etre- של הנוצרי, ובמיוחד לגבי הנוצרים האבנגליים. לכן, חובה מיוחדת עלינו היהודים המקבלים סיוע נוצרי לתקן את הנזקים או הנזקים המשניים. עלינו לדרוש חקיקה מחמירה נגד המיסיון בד בבד עם הנחיות ברורות של הרבנים אפילו במחיר הכעסת "חברינו הטובים ביותר".


נספח

לג'ואיש-ישראל נודע שהקהילה היהודית בחברון שוקלת לקבל תרומה גדולה מהכומר האגי, ושראשי חברון נתונים תחת לחץ מצד הקהילה היהודית בגולה לעשות זאת.

אנו קוראים לראשי הקהילה בחברון להביט "בדרך זו ובדרך האחרת"  [i] ולבחון את כל התוצאות לפני שיעודדו דריסת רגל נוצרית, או השפעה נוצרית, בעיר האבות.

"איזהו חכם? הרואה את הנולד [תוצאת המעשים בהווה]." - תלמוד בבלי, מסכת תמיד, דף ל"ב, א.


[i] דאגתו של משה לדורות הבאים מלמדת שיש להתחשב בכל ההיבטים של מצב מסובך לפני שעושים מעשה. (חומש ِArtScroll, הוצאת Stone, פרשת שמות ב', י"ב)