יום שבת, 19 באוקטובר 2013

ג’ואיש-ישראל מביע דאגה מעמדתו של הרב מלמד בתמיכה במתנדבים נוצרים משיחיים

פורסם בג'ואיש-ישראל ב 16 באוקטובר 2013, ב 3:29 אחה"צ.

 











כבר למעלה משנה, ג'ואיש-ישראל מנסה בערוצים שונים להיפגש עם הרב אליעזר מלמד, רבה של קהילת הר ברכה בשומרון, בנוגע להצהרותיו ההלכתיות ודעותיו בעניין העסקתם של מתנדבי "מיסיון היובל" (Hayovel Ministries)  בכרמי יהודה ושומרון (ועתה גם ברמת הגולן). הרב מלמד רואה בבואם של המתנדבים הנוצרים לבצור ענבים ביו"ש לא פחות מ"הגשמת נבואה". המתנדבים הללו מגויסים מתוך כמה כתות וקבוצות נוצריות משיחיות, שהן מיסיונריות  מעצם טיבען.

ביום חמישי, 10 באוקטובר 2013, נפגשו חברי הנהלת ג'ואיש-ישראל בהר ברכה עם אברהם חרמון, שאותו מינה הרב מלמד לפגוש אותנו ולהקשיב למה שיש לנו לומר. הפגישה נמשכה יותר משעה, ובמהלכה הציג צוות ג'ואיש-ישראל את מה שאנו רואים כבעיות הנגרמות מהעסקתם של מתנדבי מיסיון היובל בישראל. כמה מן הנושאים שכוסו במצגת כללו:


  •        אופיו המיסיונרי של טומי וואלר (Tommy Waller) ותוכנית "מיסיון היובל" בעבר ובהווה.
  •        פעולות בעייתיות וארגונים מיסיונריים בעבר ובהווה.
  •        הצהרות סותרות שהועברו לרב מלמד ולנציגי הר ברכה.
  •        מוצאם הבעייתי של המתנדבים.
  •        התיאולוגיה והחזון הנוכחיים של "מיסיון היובל".
בתום הפגישה, הסכים עמנו אברהם חרמון שהעלינו בפניו נקודות מדאיגות הראויות למחשבה. חרמון אמר שיציג את החומר שמסרנו לו בפני הרב מלמד. אנחנו מצדנו אמרנו כי אנו מתכוונים לפרסם בעתיד הקרוב את המידע שהוצג וכי נמתין עד שהרב מלמד יבחן את המידע ויגיב עליו.

ביום ראשון, 13 באוקטובר 2013, העביר אברהם חרמון את תגובתו של הרב מלמד על החומר שמסרנו לו, באומרו כי הרב מלמד דבק בעמדתו בנוגע ל"מיסיון היובל".

בעקבות פגישתנו בהר ברכה ראו רבנים אחרים את אותה מצגת. הרבנים הללו הגיעו למסקנה שהחומר שהוצג "מדאיג מאד, בעל אופי רציני, ומחייב המשך מעקב וחקירה."  אחד הרבנים מן השומרון הוסיף שהוא "איננו מבין כיצד הרב מלמד מסוגל להתעלם ממידע כה חיוני ".

ג'ואיש-ישראל יתחיל לפרסם בקרוב את המידע שהצגנו בהר ברכה. אנו מאמינים שקוראנו יבינו שהרב מלמד מתעלם מראיות רציניות ביותר ומאג'נדה נוצרית המסכנת את יסודות היהדות, ועשויה לגרום לעם היהודי בלבול רוחני ואף חמור מזה.

אין תגובות: