יום חמישי, 24 באוקטובר 2013

האוונגליסטים מביאים את "אוניברסיטת השלום", סניף של אוניברסיטת A&M בטקסס, לנצרת

פורסם בג'ואיש-ישראל ב 24 באוקטובר 2013.

 












מושל טקסס האוונגליסטים ריק פרי (Rick Perry) והכומר ג'ון האגי (Pastor John Hagee) עשו יד אחד כדי לייבא סניף של אוניברסיטת A&M בטקסס לנצרת. "קמפוס השלום" יפעל לטיפוח קשרים טובים יותר בין יהודים לערבים והתכנון הוא שילמדו בו 5000 סטודנטים. רוב המימון לפרויקט יגיע מתורמים אמריקניים.

על פי הניו יורק טיימס, פרי סייע לפרויקט, ואילו האגי מתאר את תפקידו כ"נער שליח". הדמות העיקרית מאחורי היוזמה הוא נשיא אוניברסיטת טקסס A&M, ג'ון שארפ, קתולי תומך ישראל, אשר במשך שנים שאף שלאוניברסיטה שלו תהיה "נוכחות בישראל".















למעלה: שמעון פרס וריק פרי – סוכנות הידיעות AP.

ABC News מדווחת שנשיא האוניברסיטה שארפ אמר ש"העיר [נצרת], הידועה גם כעיר ילדותו של ישו (וסליחה לבית לחם), נבחרה לאחר התייעצות עם נשיא מדינת ישראל שמעון פרס".

הג'רוזלם פוסט מדווח שהנשיא פרס "הדגיש שהפרויקט מייצג את המכנה המשותף בארץ הקודש בכך שנצרת היא העיר הערבית הגדולה ביותר בישראל וגם קדושה לנוצרים."

הוושינגטון טיימס ציטט את המושל פרי כאומר שעסקת טקסס A&M "תהדק יותר את הקשר בין טקסס לישראל, שיש להן הרבה מן המשותף – בערכים מסורתיים כמו דאגה לעצמך ולמשפחתך."

בכלי התקשורת דווח לאחרונה שאף אוניברסיטה אמריקנית לא פתחה עד כה קמפוס בישראל. זה לא מדויק. יש שלוחת קמפוס  גדולה של אוניברסיטת בריגהאם יאנג המורמונית (Brigham Young University - BYU) על הר הצופים, אשר נפתחה לסטודנטים ב-1988. יש לציין ש-BYU בישראל מציגה באופן בולט קישור להסכם אי-ההטפה-לנצרות בעמוד הבית שלה.













ב-24 במארס 2009 פתחה אוניברסיטת סאות'איסטרן (Southeastern University - SEU), מוסד בעל זהות נוצרית הממוקם בלייקלאנד, פלורידה, את דלתות הסניף שלה בליבה של ירושלים. האוניברסיטה בעלת ההסמכה מכשירה מיסיונרים והיא מסונפת ל"איגוד המיסיונים של האל" (Assemblies of God Ministries), אשר, אין צורך לומר, אין לו הסכם כזה של אי-הטפה-לנצרות עם מדינת ישראל. הבניין בן חמש הקומות ו 1254 מ"ר בשכונת נחלת שבעה שבמרכז ירושלים הוחכר לאוניברסיטה בעסקה שאורגנה על ידי עורך הדין האוונגליסטי-משיחי כלב מאיירס.













 SEUפעלה לגייס כספים לרכוש את הבניין אבל נראה שהאוונגליסט מייק אבנס הקדים אותם. אבנס רכש את הבניין והא מסב אותו למוזיאון של "אהבה נוצרית לעם היהודי". בשלב זה איננו יודעים לאיזה הסדר, אם בכלל, הגיעה SEU עם אבנס.

תרומות אוונגליסטיות משפיעות על מוסדות החינוך בישראל. למרות שלא באותו סדר גודל של אונ' טקססA&M . המכללה האקדמית בנתניה (NAC) קבלה תרומות נכבדות מן הכומר ג'ון האגי ואשתו דיאנה. המרכז למורשת ישראל במכללת נתניה נושא את שמו של האגי, וכך גם הקתדרה לדו-שיח נוצרי יהודי. בנוסף לקידום פעילות בקמפוס לקרב בין נוצרים ליהודים, הכומר האגי סייע בהקמת בית כנסת בקמפוס. האגי גם תמך בגיוסו של הרב משה פינצ'וק לקמפוס, והוא מנהל עתה את מרכז ד"ר ג'ון ודיאנה האגי למורשת ישראל.








כאשר כמרים אוונגליסטים מתחילים לבנות את בתי הכנסת שלנו ואת המחלקות ללימודי היהדות, וקובעים בגיוס הרבנים שלנו, אנחנו מסכנים את יסודות היהדות. ושוב אנו אומרים:  צריך לקבוע קווים אדומים נאותים.

אמצעי התקשורת גם מדגישים שסניף נצרת של טקסס A&M ישרת מגוון סטודנטים ערבים, יהודים ומן העולם. למשל, פרי אמר לעיתון סאן-אנטוניו אקספרס (San Antonio Express) ש"מה שיפה הוא ש-A&M מראה בקמפוס הזה שלמוסלמים, יהודים ונוצרים יש אפשרות ללמוד ביחד."

אבל הרי מוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל תמיד היו פתוחים לערבים, נוצרים ולסטודנטים בני כל הדתות.



















אנשים רבים מזהים את טקסס A&M עם קבוצת הכדורגל שלה. נותר רק לקוות שבעתיד הקרוב, אם אכן יבנה הכומר האגי היכל ספורט ענק, גדול יותר מן המתקן אשר בנה באריאל, הוא לא ישמש את מושל טקסס ריק פרי לעצרת תפילה המונית, כמו מופע הראווה שקיים באצטדיון טקסס ב 2011  ובו רבים מן הנואמים התפללו בגלוי וללא בושה להמרת דתם של היהודים.

פרסומים קשורים: